Nou dat was het alweer - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jasper - WaarBenJij.nu Nou dat was het alweer - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jasper - WaarBenJij.nu

Nou dat was het alweer

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad


Ik zal nog even een korte afsluiting geven: het is voorbij. Ik heb Stellenbosch verlaten, met veel moeite uiteraard. Niet alleen omdat ik eigenlijk nog helemaal geen zin had om weg te gaan, maar ook omdat de trein er ook weinig zin in had. Maar dat terzijde. Nog 6 weken rondhangen in de rest van het land en een paar buurlanden en voor ik het weet sta ik alweer op schiphol. En ben ik daar blij mee? Nee uiteraard niet, ik had best nog wel wat langer in Stellenbosch willen blijven, het voelt helemaal niet alsof ik er zo heel lang geweest ben. Of misschien ben ik er zo lang geweest dat ik me er thuis ben gaan voelen en dat voelt het natuurlijk nooit alsof je er te lang bent.

De afgelopen maanden colleges afgerond, toen een paar tentamenweken gehad (ook allemaal gehaald overigens), toen nog 3 weken vakantie in Stellenbosch gehad, en nja nu dus vertrokken. Ik heb de afgelopen dagen nog in Kaapstad rondgehangen en morgen met de trein naar Johannesburg en dan na het weekend 2 weken lang met mijn ouders en mijn zusje o.a. Kruger bekijken en de rest in die hoek van het land. Dan nog snel even terug naar Kaapstad en Stellenbosch. Daar heb ik dan 2 dagen om ze alles te laten zien, voordat ik weer wegga en dan ga ik met een tour naar de Victoria Falls. Oftewel 3 weken met een groep in een truck dwars door Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en eindigend in Zimbabwe, slapend in tentjes en naar alle afgelegen plekken. En daarna mag ik in Nederland gelukkig nog 2,5 week afkicken (en me vervelen waarschijnlijk) voordat ik weer aan colleges moet gaan beginnen.

  • 12 December 2014 - 16:45

    René De KOning:

    Hi Jasper,
    Mijn naam is René de Koning en ben genomineerd om volgend jaar naar Stellenbosch te gaan voor mijn minor.
    Erg leuk om jouw verslagen te lezen, ik wordt er alleen maar enthousiaster van.
    Ik vroeg me af welke vakken jij precies volgt en hoeveelste jaars vakken dat zijn.

    Hoor graag van je, ben benieuwd.

    Groet,
    René de Koning
    rene-dekoning@live.nl

  • 13 December 2014 - 14:12

    Jasper :

    Heey René!

    Ik heb 2 vakken civil engineering gedaan (engineering management en transportation science), niet zozeer omdat ik het leuk vond, maar omdat dat moest vanwege de overeenkomst tussen de universiteiten. Dit waren een 4e en een 3e jaars vak. Dan heb ik ook nog transportation economics gedaan, een 2e jaars vak en Economic and Developmental Problems in Africa and SA, en dat is een vak speciaal voor internationale studenten (een IPSU vak zoals ze dat noemen). Die IPSU vakken zijn best interessant, maar qua niveau eigenlijk niet serieus te nemen en het kost ook niet zo heel veel moeite. De mainstream courses zijn wel van een hoger niveau, maar ga vooral uit van veel dingen uit je hoofd leren en niet zo heel veel begrijpen en toepassen. Er gaat af en toe best wel wat tijd in zitten, dus vandaar dat zo'n combinatie tussen mainstream en IPSU vakken mij wel heel erg goed is bevallen. Het is ook niet zo dat 4e jaars vakken speciaal moeilijker zijn dan 2e jaars vakken, dus kies vooral wat je leuk vindt!

    Heel veel succes met regelen, als ik je nog ergens mee kan helpen mag je me altijd mailen: jasperdelanoy@live.nl

    Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Jasper

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 2570

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 20 Januari 2014

Stellenbosch

Landen bezocht: